Nakarm psiaka

piątek, 14 lutego 2014

Nowe zlecenie, tort bikini :)

Nie wiem czemu ale na początek zrobiłam wstawkę kokosową, jakoś tak chyba wygodniej mi było. 
Do tego potrzebowałam :
4 białka 
1 szklanka cukru
20 dkg kokosu, (ja dałam 10 bo nie zaopatrzyłam się więcej, więc zobaczę jak to wyszło).
Piec to 25 minut w 180*C

Od razu mówię moje ciasto wyszło jak w bezowa wstawka .


Sami zobaczcie 



Ciasto orzechowe :
  • 5 jajek
  • 20 dag cukru
  • 15 dag mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 10 dag mielonych orzechów włoskich



  1. Białka jajek oddzielić od żółtek. białka ubić na sztywną pianę. W trakcie ubijania dosypać cukier. Do piany, nie przerywając ubijania, dodawać po 1 żółtku. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i orzechami. delikatnie połączyć z masą jajeczną. biszkopt piec 35 minut.
  2. Kolejny to będzie jasny biszkopt i jego trzeba upiec 2 razy . 
  3. 5 jaj
  4. 5 łyzek mąki pszennej
  5. 5 łyżek cukru
  6. 2 łyżeczki proszku do pieczenia 


  1. Kolejność:
  2. biszkopt orzechowy-krem pomarańczowy-kokos-masa ananasowa-biszkopt-krem waniliowy 

jak piersi użyłam galaretkę :)mój mąż mówi że wyszły jak implanty 





Kolejna część

Wykrawanie kształtów :) naszych kobiecych "atutów".



  1. Masa Marshmallows do dekoracji 

  2. To masa ze znanych pianek, mi się udało kupić jedynie kolorowe(biało-różowo-żółte) Chyba, że z góry wiecie, że dekoracja tortu będzie niebieska czy różowa, to wtedy śmiało sięgajcie po pianki kolorowe.
300g pianek
3-4 łyżki wody
i cukier puder, dla mnie 0,5 kg to było za mało.

W kąpieli wodnej . Do garnka nalewam wody, jak się zagotuje to wstawiam rondelek z piankami+ kilka łyżek ciepłej wody jak w przepisie i mieszam co jakiś czas aż się rozpuszczą.

Robimy to na bardzo wolnym ogniu. Stopniowo dodajemy pianki, nie wszystkie na raz.

Jak już masa będzie gotowa dodaje do niej cukier puder i łączę , stopniowo dosypując. Zagniatamy lukier. Uwaga klei się, ja myślałam że polegnę ale dałam radę . 

Wałkujemy i dekorujemy wg uznania.

przybiera kształtów

prawie gotowe 





efekt końcowy :) i jak Wam się podoba ???????????

3 komentarze: